

Static electricity (description on high school level)

What comes to mind when you hear the term “electricity”? You can name stuffs like refrigerator, washing machine, television, light bulb, flash-light, computer, power plant and so on. When you are asked what electricity is, you can say it is behaviours of electrons.

【続きを読む】


英語検定1級エッセイ

こんばんは。最近家庭教師のアルバイトが始まりました。中学生と小学生の兄妹同時指導です。普通のテキストに加えて独自の「レポート課題」を出したりしています。たとえば「空はなぜ青いのか?」とかを調べてまとめるという趣旨のものですね。今日は中学生の男の子がつくってきたレポートを見たのですが、高校レベルの有機化学反応がまとめてあって中学生の水準を大きく越えていたので、私の中ではその子の評価は大きく高まりましたね。

さて、日常会話程度では英語が使えるようになり、買い物をしたり道案内をしたりするには、まあ大丈夫だろうというところには到達したように思います。一年、二年前の自分自身と比べればだいぶマシという感じで、ベルリッツでのレッスンは意味があったなというふうに思っています。

しかし、自分自身からどんどん喋っていけるようにはなっていません。ほとんどはリスナーになってしまうという場合で、質問ができても筋道立った回答をできるようになっていないのが現実です。何をしなくてはいけないのか、というところを抜け出して、「いかに語学力をつけなくてはいけないのか」ということを真面目に考えなくてはいけないなと思うようになりました。

【続きを読む】

I'd recommend you should use rather blog services

I know keeping on writing blog-articles every day is truly hard. This is why I usually respect some bloggers who regularly continue to create interesting stuffs on their blogs, including even 2ch-summary blogs. Though Twitter is said to be a very epoch-making service, I prefer “traditional” blog service to Twitter because I like, after all, well-organised long essays better than small talks as seen on Twitter. Even so, I like Facebook while I don't so much like mixi.

【続きを読む】

Why don't you take part in Facebook?

How have you been? I graduated from the college last month and I got in the graduate school to study advanced technologies and sciences more. By the way, I began Facebook so that I wanted to get to know foreign people to talk with in English.

【続きを読む】

第152回TOEIC結果

こんにちは、カズです。ようやく卒論終わりました。これで卒業式を迎えるだけです。

先月末に受験したTOEICのスコアが発表されました。結果は…730点。予想していたほどではなかったですね~

TOEIC score

私としては未知の単語などもあんまりなくて、リーディングは易しい回なのかなと感じていました。リスニングセクションが伸び悩んだようです。途中で上の空になったりして、あんまりちゃんと聴けなかったしたのが点数に現れていますね、残念ながら。

もう少しちゃんと試験対策をしておくべきだと感じました。

